Panduan Belajar Main Saham

Panduan Untuk Pelabur Saham

Panduan Untuk Pelabur Saham. Dunia saham ini rasanya begitu asing bagi aku, Aku nak cuba melabur dalam saham pun masih takut-takut. Maklum la tiada ilmu dan info macam mana cara nak bermain saham..

Dan mesti takut kerugian..

Tapi..

Saham ini kalau kena cara memang boleh mendatangkan keuntungan berganda dan boleh jugak mengalami kerugian. Kalau kita tengok orang yang melabur dalam saham, gayanya nampak cool, kan.. huhu..


Panduan Saham Untuk Pelabur Baru


Panduan Untuk Pelabur Saham

Aku telah jumpa satu panduan untuk anda yang sudah berjinak-jinak atau pelabur yang ingin melabur dalam saham. Sebenarnya sudah lama aku jumpa panduan ini cuma belum berkesempatan untuk share dengan sahabat-sahabat sekalian..

Anda berminat dengan saham tak ?


Jika berminat, teruskan membaca..

Panduan Saham ini ditulis oleh Khairul Arifin, beliau mula melabur dalam pasaran saham sekitar tahun 2003. Menjual ESOS syarikat dan mendapat untung yang lumayan..

Hampir 14 tahun pengalaman beliau dalam pelaburan saham, boleh dikatakan sudah OTAI dan masak dengan pasaran saham. Dulu masa beliau belajar, panduan saham dalam bahasa malaysia hampir tiada dan buku saham dalam bahasa inggeris tidak boleh di praktikkan dalam saham Malaysia.. 

Dengan pengalaman beliau, maka terhasil lah Ebook Panduan Saham untuk anda.. 



Kandungan Dalam Panduan Saham

Sedikit isi kandungan dalam Tips Pasaran Saham yang dihasilkan oleh Khairul Arifin..

  • Macam mana beliau menguji dan melakukan eksperimen sendiri semua formula-formula yang dinyatakan di dalam buku tersebut dengan menggunakan wang yang ada..
  • Menjumpai satu kaedah yang membolehkan saya mengetahui dengan terperinci tentang setiap kenaikan dan kejatuhan saham yang berlaku di pasaran saham Malaysia..
  • Beliau menggunakan teknik "swing trasing"..
  • Dimana, saya akan menyimpan sesuatu saham yang dibeli untuk jangkamasa 2-6 bulan. Tiada strategi T3 ataupun Intraday..
  • Bagaimana mahu menganalisa carta saham sesebuah syarikat dan bilakah masa yang sesuai untuk membeli ataupun menjualnya..
  • Anda akan didedahkan dengan 3 element penting dalam menganalisa pasaran saham..

Dan banyak lagi pendedahan daripada beliau, pendedehan A sampai Z..


Untungnya Yang Melabur Dalam Saham

Untungnya Yang Melabur Dalam Saham

Screen bukti keuntungan lumayan yang Khairul Arifin dapat selepas menjual saham ini. Beliau telah menjualkan kesemua saham KNM yang saya miliki dan hasil jualan yang diperolehi adalah sebanyak RM27,446.17. Ianya mencatatkan keuntungan bersih sebanyak RM13,048.53 dengan kadar peratus keuntungan sebanyak 90.63% dalam masa 9 bulan..

Hebat, kan bila sudah faham dengan selok belok pasaran saham, kita pun boleh jadi macam ni jika ada minat dan usaha. In Sha Allah..

Jangan malas dah la..

Berminat dengan panduan yang disebutkan, boleh dapatkan melalui pautan tersebut..


0 Komentar untuk "Panduan Untuk Pelabur Saham"

Back To Top