Panduan Belajar Main Saham

Tips Kekal Lama Melabur Saham


Tips Kekal Lama Melabur Saham. Salah satu pelaburan yang memberikan keuntungan lumayan ialah pelaburan saham. Modal yang berbeza akan memberi keuntungan berbeza, tapi risiko kerugian tetap ada. Silap langkah pastinya akan membaca kerugian pada anda, masa itu anda kena tahu macam mana nak minimumkan kerugian dengan membuat sesuatu pada unit saham tersebut. Adanya ilmu dalam saham pastinya berguna seperti ilmu yang anda dalam Panduan Jual Beli Saham ini..

Tips Kekal Lama Melabur Saham

Tips Kekal Lama Melabur Saham

Di halaman ini, admin sekadar berkongsikan sedikit tips untuk anda bertahan lama dalam dunia pelaburan saham. Memang tidak dinafikan main saham ini risikonya tinggi tapi dengan Panduan Sistem Saham anda diajar untuk memperolehi keuntungan..

Pertama, jangan guna pinjaman

Ini pegangan yang harus ada dalam diri anda, nak melabur saham elakkan membuat pinjaman dari mana-mana pihak terutama ALONG. Nanti makan diri kalau saham anda mengalami kerugian..

Kedua, jangan tamak

Bab kata-kata ini "orang tamak selalu rugi". Jadi baru melabur dalam seminggu dua, inginkan keuntungan yang besar. Banyak bersabar jika memasuki bidang ini..

Ketiga, tambah ilmu

Tambahkan ilmu-ilmu anda dalam bidang saham, banyak rujukan berguna yang diberikan oleh otai-otai saham contonnya Panduan Melabur Saham ini. Ia mengelakkan anda membeli saham secara membabi buta..

Keempat, jangan mudah terpedaya dengan khabar angin

Jika melabur saham jangan mudah percaya dengan khabar angin yang dibuat oleh media atau orang-orang tertentu. Mungkin anda permainan untuk orang-orang tersebut. Jadi, baik kaji dahulu sebelum melaburnya..

Tips Kekal Lama Melabur Saham


Panduan Main Saham


Panduan tersebut admin ada cerita, kan. Okey, di sini cerita secara ringkas sahaja untuk anda yang berminat dengan teknik tersebut.

Antara strategi yang beliau gunakan, strategi "swing trading". Dimana, ia akan menyimpan sesuatu saham yang dibeli untuk jangkamasa 2-6 bulan. Tiada strategi T3 ataupun Intraday.. itu adalah hakikat yang perlu anda ketahui jika anda ingin menjana keuntungan yang besar di dalam pasaran saham. Strategi T3 ataupun Intraday, adalah kurang sesuai untuk pasaran saham di Malaysia. Kebanyakkan pelabur yang melakukan strategi T3 hanya mengikut bulat-bulat panduan yang diajarkan di dalam buku-buku tulisan "mat-mat saleh" di luar sana.. akibatnya..mereka akan untung sekali dan rugi 8 kali!..

Anda boleh mengetahui info lanjut teknik tersebut melalui Teknik Main Saham ini..

Terima kasih membaca blogpost Tips Kekal Lama Melabur Saham..


0 Komentar untuk "Tips Kekal Lama Melabur Saham"

Back To Top