Panduan Belajar Main Saham

Kelebihan Pelaburan Saham


Kelebihan Pelaburan Saham. Setiap pelaburan yang anda masuk, pasti ada kelebihan dan manfaatnya. Tidak terkecuali juga kelemahannya. Seperti juga dengan pelaburan saham, ramai yang menceburi bidang ini kerana memanfaat kelebihan bermain saham. Sungguh pun melabur saham berisiko tapi keuntungannya membuatkan anda tersenyum 24 jam..huhu. Anda baca apa yang dikatakan oleh pemilik Panduan Melabur Saham ini..

Kelebihan Pelaburan Saham


Kelebihan Pelaburan Saham

Kelebihan dan kekurangan perkara biasa dalam setiap pelaburan. Jadi di halaman ini, admin kongsikan kelebihan jual beli saham berbanding dengan sistem pelaburan lain..

Pertama, pelaburan sah

Pelaburan yang sah di sisi undang-undang. Ia dikawal ketat oleh Bursa Saham Malaysia dan Suruhanjaya Sekuriti Malaysia..

Kedua, pilihan saham

Kita boleh pilih sendiri mana-mana saham yang disukai dan ianya saham patuh syariah atau pun tidak. Banyak saham-saham patuh syariah dalam senarai di bursa saham Malaysia..

Ketiga, online banking

Anda boleh membuat jual beli saham secara online sahaja. Dengan teknologi terkini melalui ipad, andriod, laptop dan sebagainya. Boleh juga menggunakan khidmat Dealer atau Remisier..

Keempat, proses yang cepat

Unit-unit saham yang ingin jual beli sangat cepat diproses, cepat dan sistematik..

Kelima, Keuntungan

mana-mana saham yang dijual, keuntungannya berganda. Ia bergatung pada modal anda, lagibesar modal lagi besar untung..

Keenam, Tidak perlu adanya syarikat

Hendak melabur saham tidak perlu adanya bisnes beasar atau syarikat. Anda hanya membeli saham-saham syarikat yang tersenarai dalam bursa saham. anda menolong mereka dengan menggunakan modal dan keuntungan syarikat diberikan dalam bentuk dividen..

Ketujuh, jual beli saham

Anda boleh melakukan jual beli saham bila-bila masa sahajaiaitu dari pukul 9.00 pagi hingga 5.00 petang setiap hari isnin hingga jumaat..

Kelapan, buka akaun

Untuk melabur saham pastinya kena ada akaun. Anda boleh pilih senarai syarikat broker saham di bursa saham dan untuk membuka akaunnya sangat murah iaitu RM10.00..

Kesembilan, tetap sasaran

Anda boleh tetapkan sasaran keuntungan saham yang ingin dijual sama ada setiap hari,minggu atau bulan..


Ini antara kelebihan yang dapat dikongsikan..

Kelebihan Pelaburan Saham


Tapi..

Kena ada ilmu dalam pasaran saham. Kalau tiada ilmu pastinya anda sentiasa mengalami kerugian. Banyak rujukan-rujukan yang dikongsikan oleh otai-otai saham. Panduan saham dalam bahasa Malaysia pun ada seperti Panduan Sistem Akaun ini..

Ia mengajar anda macam mana keuntungan dapat dijana dalam jual beli saham..

Terima kasih membaca blogpost Kelebihan Pelaburan Saham..

0 Komentar untuk "Kelebihan Pelaburan Saham"

Back To Top