Panduan Belajar Main Saham

6 Rujukan Asas Pelaburan Saham

6 Rujukan Asas Pelaburan Saham. Bagi mereka yang masih baru atau teringin untuk menceburi dalam pasaran saham ini. Anda kena mengetahui setiap perniagaan atau pelaburan pastinya adanya risiko. Setiap risiko ada yang akan memberi kelebihan dan kekurangan pada anda. Andai kata untuk mengurangi risiko kerugian anda, anda perlukan adanya ilmu dan pengetahuan dalam saham. Jika begitu, seharusnya anda baca halaman Panduan Pelaburan Saham ini..

6 Rujukan Asas Pelaburan Saham

6 Rujukan Asas Pelaburan Saham


Tidak dinafikan main saham ini seronok jika tahu teknik yang memberi keuntungan pada kita. Jadi, di halaman ini ini admin kongsikan beberapa rujukan asas yang perlu difahami dalam pelaburan saham..

Pertama, mengetahui cara mulakan main saham

Anda kena mengetahui perkara asas main saham seperti jual beli saham atas talian, mengetahui item-item aplikasi saham, turun naik graf saham, saham mana untung dan sebagainya..


Dua, Sebelum membeli saham


Jika mahu membeli saham sesebuah syarikat, anda jangan terburu-buru membelinya. Buat kajian terlebih dahulu tentang syarikat rersebut sama ada ada masalah atau pun tidak. Jika saham syarikat tersebut memuaskan hati anda. Jadi, teruskan memiliki saham syarikat tersebut..


Tiga, berasa was-was


Jika anda mengalami perasaan sedemikian, elok la anda membuat pembelian saham secara berperingkat-ringkat..


Empat, harga saham tiba-tiba naik

Harga saham yang anda baru beli naik dengan mendadak. Apa harus anda lakukan ? Anda boleh menjual secara beperingkat semasa carta tengah menaik. Dan sekiranya carta hendak menurun, anda boleh menjual kesemua unit saham tersebut..

Lima, join seminar atau kursus saham

Luangkan masa menghadiri kursus atau seminar yang dianjurkan oleh broker saham, bursa saham dan bank pelaburan. Ia akan membuatkan anda up to date dalam pasaran saham..

Enam, cari masa anda


Anda boleh meluangkan masa mencari info-info saham melalui akhbar saham, ekonomi dan pasaran saham dunia. Anda boleh dapatkan info tersebut di internet atau utusanbiz..




Ini rujukan asas yang boleh dikongsikan, semoga ianya bermanfaat untuk anda. Jika anda mencari cara untuk memperolehi keuntungan dengan bermain saham, anda boleh dapatkan info lanjut di halaman Panduan Pelaburan Saham ini..
0 Komentar untuk "6 Rujukan Asas Pelaburan Saham"

Back To Top