Panduan Belajar Main Saham

Langkah Mudah Untuk Melabur Saham


Langkah Mudah Untuk Melabur Saham. Mereka yang meminati pelaburan saham, pastinya sukakan cabaran dalam hidup. Sebabnya, bermain saham ini risikonya tinggi, anda boleh mengalami kerugian dalam melabur bila-bila masa sahaja. Itu sebabnya mereka yang menceburi bidang ini seorang yang awesome..huhu. Saban hari, semakin ramai yang menceburi jual beli saham dan semakin ramai yang membaca teknik saham dalam Panduan Melabur Saham ini..

Langkah Mudah Untuk Melabur Saham

Langkah Mudah Untuk Melabur Saham


Anda yang ingin menceburi dalam pasaran saham Malaysia, sedikit perkongsian daripada admin langkah mudah untuk melabur saham..


Pertama, Akaun CDF

Nak main saham kena ada akaun CDF dulu, akaun ini terbahagi kepada dua iaitu
  • Pledge
  • Direct (persendirian)


Untuk akaun Pledge, broker saham akan menerima diveden bagi pihak anda dan dibeden tersebut akan dimasukkan ke akaun bank anda..


Manakala..

Akaun Direct, Cek diveden akan terus dihantar ke rumah, pastikan alamatnya betul. Penyata akan dihantar setiap bulan. Pendaftaran akaun CDF anda diminta membawa dokumen seperti salinan kad pengenalan dan tunai RM10 untuk urusan pendaftaran..

Aktifkan akaun dagangan anda..

Dua, analisa dan pilih saham

Sebelum jualbeli saham, tentukan sektor mana yang anda minat. Ia akan memudahkan anda untuk memilih saham yang beratus-ratus tu. Dan analisa saham-saham mana yang mempunyai potensi keuntungan dengan melalukan kajian, pengalaman anda, forum, akhbar dan pakar dalam bidang ini.

Anda juga kena membuat analisa risiko yang perli ditanggung dengan unit saham tersebut dan jumlah perlaburan yang anda ingin laburkan..

Tiga, jual beli saham

Anda telah menjumpai saham yang ingin dibeli, anda boleh melakukan pembelian melalui online banking atau menggunakan kaedah lama iaitu menghubungi remisier. ada cas-cas tertentu dikenakan semasa pembelian online..

Empat, pantau pelaburan anda

Perlu diketahui nilai saham sensitif dan akan berubah disebabkan faktor-faktor seperti media sosial, akhbar, ekonomi, politik dan sebagainya. Jadi, anda kena setiasa pantau perkembangan saham tersebut. Di mana ia menentukan anda harus menjual atau still di tangan anda..


Langkah Mudah Untuk Melabur Saham

Ini antara langkah mudah melabur saham yang boleh admin kongsikan. Jika anda mencari di carian google, banyak otai-otai saham kongsikan tentang saham ini. Apa yang pasti untuk bacaan lebih advance, admin syorkan anda baca Panduan Melabur Saham Ini..

0 Komentar untuk "Langkah Mudah Untuk Melabur Saham"

Back To Top